czwartek, 19 maja 2016

Bocian w gnieździe

Urlop sprzyja haftowaniu. Dzisiaj kolejny skończony haft, bocian z książki Au fil de l'ocean.

Haftowany muliną DMC według rozpiski z książki, na lnie Zweigart Cashel 28 w kolorze summer khaki. W oryginale polecany był też Zweigart, tylko Belfast w kolorze naturalnym. Cóż, mam za dużo szarego lnu po tym jak próbowałam ustalić jaki kolor jest w zestawach od Les Brodeuses Parisiennes, więc stwierdziłam, że wykorzystam zapasy, nawet jak będzie trochę za ciemny. Wyszło IMHO całkiem OK.

 Bociana haftowało się lekko, łatwo i przyjemnie - i bardzo szybko. Gniazdo za to szło jak krew z nosa, zmienianie co chwilę nici i zaczynanie i kończenie nitki co 10-20 krzyżyków daje w kość. Przy dość luźnym lnie nie da się w tej części przeciągać nitki do następnego kawałka w tym samym kolorze, za bardzo to widać. Oczywiście nie obeszło się bez pomyłek, ale uznałam, że jeden krzyżyk więcej/mniej/wyżej/niżej akurat w tym miejscu nie ma znaczenia żadnego, nie zamierzam nic pruć.


Książka wydana przez Les Editions de Saxe stosunkowo niedawno, łatwa do kupienia zarówno w sklepach netowych, jak i bezpośrednio w wydawnictwie.

Wzory moim zdaniem bardzo fajne, całkiem nieźle się też haftuje z książki, da się ją rozłożyć tak, żeby się nie zamykała i przy okazji nie zniszczyć. Wada: trzeba haftować z książki, bo jakiś geniusz wpadł na pomysł, że przecież nie potrzeba symboli w schemacie, same kolory wystarczą. To zaś oznacza, że książka jest niekserowalna (podejrzewam, że taki był powód tego braku symboli). Do tego niektóre kolory z oznaczeń są zdecydowanie zbyt podobne jak na mój gust, przy sztucznym świetle kilka razy ratowałam się zdjęciem gotowego haftu, żeby wymyśleć, o który kolor teraz chodzi.



1 komentarz:

  1. Pierwszy raz tu trafiłam a tu taka zbieżność książki :) Ja haftuję morski widoczek i mam takie same spostrzeżenia dotyczące kolorów w schematach, ciężko mieć pewność :) Ale wzorki piękne i proste więc ma się ochotę je wyszyć chyba wszystkie :)
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń